Mieszkańcy Ełku powinni być czujni na nową oszukańczą kampanię, która ma na celu wyłudzenie danych osobowych. Przestępcy rozsyłają niebezpieczne e-maile podszywające się pod Profil Zaufany, informując użytkowników o rzekomym zalogowaniu się z nowego urządzenia. W treści wiadomości znajdziemy numer kontaktowy, na który nieświadomi klienci dzwonią, potwierdzając przez to przestępczą działalność oszustów.
W momencie kontaktu przez telefon, ofiary są informowane o rzekomej kradzieży danych oraz są nakłaniane, aby uważały na swoje środki finansowe. Dzwoniący podszywa się pod pracownika banku, co tylko potęguje zaufanie do fałszywych informacji. Oszuści sugerują, że aby zabezpieczyć środki, klienci muszą przelać pieniądze na tzw. „konta techniczne”. Takie działanie może skutkować poważnymi stratami finansowymi.
W związku z rozprzestrzenianiem się tego typu oszustw, instytucje oraz organy ścigania, takie jak FinCERT.pl – Bankowe Centrum Cyberbezpieczeństwa ZBP – apelują o ostrożność. Klienci powinni być świadomi, że bank nigdy nie będzie prosił ich o przelewanie pieniędzy w takim kontekście. Ważne jest, aby nie podejmować żadnych działań pod wpływem presji oszustów oraz zgłaszać wszelkie podejrzane sytuacje odpowiednim służbom.
Źródło: Policja Ełk
Oceń: Ostrzeżenie o oszukańczej kampanii podszywającej się pod Profil Zaufany
Zobacz Także


